Dirigit a:
Monitors/es, Animadors/as Juvenils i persones amb experiència en animació.
Edat:
A partir de 18 anys.
Descripció de l'activitat:
Què és la llengua de signes? Molta gent es fa aqueixa pregunta però poques són les persones que la saben contestar. Açò es deu al simple fet que no és una llengua coneguda ja que és utilitzada
per un col·lectiu molt tancat, que és la comunitat sorda. És important que els educadors/as de temps lliure tinguen una base mínima de llengua de signes per a poder interactuar amb aquest col·lectiu
en activitats vinculades a la pedagogia de l'oci, tals com a campaments, escoles d'estiu, tallers educatius,… Aquest curs va dirigit d'una banda a totes aquelles persones que vulguen aprendre una
llengua nova que els permeta accedir a descobrir un món desconegut i d'altra banda, a dotar de recursos específics a monitors/as i animadors/as juvenils que els permeten una intervenció
socioeducativa adequada en treballar amb aquesta comunitat.
Objectius :
- Complementar i ampliar els continguts desenvolupats en l'Àrea II. Psicosocial. Col·lectius amb necessitats educatives especials del curs de monitor/a de temps lliure infantil i
juvenil
- Conèixer la llengua de signes per a afavorir la integració de les persones sordes.
- Fomentar l'ús de la llengua de signes en diversos contextos educatius.
- Fer de la llengua de signes una assignatura instrumental per a afavorir la integració del xiquet/a sord/a en les activitats educatives en el temps.
Continguts :
- Falsos mites sobre la llengua de signes i les persones amb discapacitat auditiva.
- Salutacions, colors, verbs més comuns, frases simples.
- Comunicació amb persones amb discapacitat auditiva. La figura de l'intèrpret.
- Llengua de signes adaptada a persones sord-cegues.
- El disseny d'activitats educatives en el temps lliure adaptades.